Psst! Psst! Suntem noi, prietenii imaginari!

moisePsstt! Psstt!

Nu, nu e vocea vecinului. Nici cea de la radio sau tv. Suntem noi, prietenii tai imaginari, care te insotim acum tot timpul!

Nu, nu te speria! Nu fugi, nu te ascunde sub pat sau in fantana. Suntem prietenii tai, care incet, incet, si in ultima vreme, repede, repede, te invatam ce sa faci. Care iti calauzim drumul, in special ala spre tribunale si parchete, care te-am ajutat sa incaruntesti, sa iti iasa ochii din orbita. Din cauza noastra ti-a cazut mustata.

Sa ne prezentam:

  1. „Eu, cel de pe umarul tau stang, sunt Spiridusul Magistraturii tale interioare. Ma vezi? Sunt mic de statura, am pantaloni scurti bufanti si o actiune judecatoreasca „in alb” mereu la mine. Daca nu eram eu, cum scriai tu peste doua sute de actiuni judecatoresti? Dar cele peste 50 de denunturi si plangeri penale? Aud???? Deci nu te face ca nu ma cunosti!”
  2. „Iar eu (se aude o voce timida), sunt Spiridusul Psihiatriei. Imi tremura mainile si capul, dar sunt curajos, sa stii. Cu mine esti mai mereu tovaras de suferinta. Cine te invata sa sapi santuri de nervi, sa te tavalesti prin noroi si sa spui de acolo ca toata lumea a luat-o razna, numai tu esti in regula?” . – „Ba si eu, tipa strident Spiridusul Magistraturii, merg acolo, si cand esti in culmea nervilor, iti mai dau un template de actiune juridica”
  3. „Nu va mai certati!” – se aude o voce pitigaiata. „Daca nu eram eu, Spiridusul Caloriferist, povestea nu se scria. De unde job, de unde doctorat?”
  4. „Iar eu, se aude alta voce, mai alunecoasa, sunt Spiridusul Camatarilor. Am un lant de 2 kg de aur la gat, cu un medalion in forma de dolar american. Eu te-am invatat sa intri in combinatii si sa dai bani cu imprumut si cu dobanda. Eu te-am invatat, de cand erai mic, la bloc, sa iti inchiriezi bicicleta si sa iei bani pe turele de bloc. Remember?”
  5. „Si eu, si eu sunt aici!” – se aude o alta voce. „Sunt pe umarul tau drept, ma vezi? „Sunt Spiridusul Naturii, eu adun cainii comunitari cand vii tu la fostul serviciu, sa ai cu cine sa iti tii sedintele. Eu apar natura si mediul, nu las energia de sedinte sa ti se risipeasca necontrolat, sa polueze salile de judecata si sectiile de politie. Cand strangi multe in sufletul tau si nu ai cui sa le spui, eu chem pasarile din vazduh, cainii de pe strada, sobolanii din ghene, ca sa te asculte. Uite-ma, sunt verde, cu pene roz si cu o zgarda de paza canina la mine.”
  6. „Vad ca pe mine m-ati uitat! – se aude o alta voce. Eu sunt Spiridusul Familiei. Eu te-am ajutat pana acum sa nu fi dat afara din casa, dupa acesti ani grei, sa para ca te inteleg cei din jur si sa te incurajeze. Eu te-am pacalit ca esti sarmant si ca le vrajesti pe domnisoarele slabe de minte si de inger. Du-te, SuperMan, esti cel mai tare!”

„Terminati cu prostiile”, se aude o voce clara, impunatoare. Daca eu nu eram, sa va chem pe toti, sa va aliniez si sa va dau indicatii, si acum rataceati pe la diversi ratati. Eu v-am adus in mediul potrivit”

„Cine, cine, cine esti”?, striga intr-un glas spiridusii. – „Eu sunt Neghinita 2u2romania. Eu stau in urechea lui, ii aflu gandurile, stiu ce va face, va chem sa il incurajati si, cu putin timp inainte de a face ceva, eu deja anunt. Fara mine, nu ati fi nimic!”

P.S.: Si astazi, ca in atatea randuri, am estimat ca va aparea o postare dezlanata, cu suvoaie de cuvinte, cu idei incalcite, demna de Animal Planet.

Cu voia voastra, stimati Cititori, v-am adus inca o data bufonul in weekend, sa faca spectacol. Scrie, musca pereti, rade, canta, danseaza, plange si se plange, dupa care cade si adoarme instantaneu.

Dragi psihiatri, quod erat demonstrandum!

Furia este o emoţie puternică. Ca orice emoţie, furia poate fi constructivă, însă, necontrolată, ea poate avea rezultate distructive în viaţa profesională şi personală. Furia poate conduce la certuri cu colegii de serviciu, distrugerea relaţiilor personale, abuz fizic şi auto-agresiune.

Efectele fiziologice ale furiei:

Orice emoţie declanşează efecte fiziologice în corpul nostru. În momentele în care ne enervăm prea tare, simţim bătăi de inimă foarte puternice, respiraţia devine mai dificilă, ne tremură mâinile, creşte temperatura corpului şi transpirăm mai tare.

Aceste reacţii fiziologice sunt declanşate de eliberarea unor cantităţi mari de hormoni ai stresului, cum sunt adrenalina şi cortizolul. Însă aceste descărcări constante de hormoni declanşate de accese de furie necontrolată, pot avea urmări mult mai grave asupra sănătăţii.

Câteva probleme de sănătate legate de necontrolarea adecvată a furiei sunt:

• dureri de cap
• probleme de digestie şi dureri abdominale
• insomnie
• anxietate şi depresie
• probleme dermatologice (căderea părului, eczeme)
• tensiune arterială crescută

Lasă un răspuns

